Wybierz Temat
Jak Pokonać 10 Podstawowych Lęków w Życiu
Blog

Jednym z najczęściej spotykanych, paraliżujących lęków w życiu dla wielu z nas jest lęk przed niepowodzeniem naszych zamierzeń.

Często, z powodu tego lęku, nawet nie podejmujemy żadnych prób. Wolimy zaprzepaścić nasze marzenia, wolimy zrezygnować z zaspokojenia naszej głębokiej potrzeby Szczęścia niż zmierzyć się z przerażającym Lękiem przed Porażką.

Wszyscy lubimy wyobrażać sobie najlepszą możliwą wersję naszego życia. Mocno pragniemy zobaczyć siebie i tych, których kochamy, jako szczęśliwych ludzi sukcesu, cieszących się pięknym życiem.

Jednak nasze marzenia potrzebują naszej pomocy, by się spełniły. Musimy sięgnąć po to, czego pragniemy.

Tym niemniej wielu z nas doświadczyło sytuacji – w taki czy inny sposób – kiedy to postanowiliśmy nawet nie próbować lub wycofaliśmy się po kilku niepowodzeniach, wierząc, że pisane jest nam niepowodzenie.

Możemy również przypomnieć sobie sytuacje, kiedy sabotowaliśmy własne starania z obawy przed “wielkim fiaskiem”, które powstało w naszej wyobraźni akurat wtedy, kiedy trzeba było posuwać sprawy do przodu. Przekonaliśmy wówczs samych siebie, że lepiej dać sobie spokój i zostać tam, gdzie jesteśmy.

I tak się stało. Nie ruszyliśmy się z miejsca i dziś może zastanawiamy się po cichu co by było gdybyśmy wtedy jednak postąpili inaczej. I co by było, gdyby nam się udało.

Lęk Przed Porażką może dopaść nas w każdej chwili, stając się naszą utrapioną zmorą.

Nawet jeśli uważamy, że mamy wszystko pod kontrolą – że wszystko zostało przez nas sprawdzone, że mamy gotowy plan działania, i wystarczy teraz zrobić ten pierwszy krok – a tu nagle – stop. Lęk Przed Porażką może nam podstawić naszą własną nogę, popchnąć do tyłu i trzymać w niewoli tak długo, jak mu na to pozwolimy.

Zwracaj uwagę na takie objawy jak: ociąganie się, odwlekanie, odkładanie rzeczy na później, perfekcjonizm (nie zaczniesz czegoś robić, dopóki nie będziesz mieć pewności, że jesteś w stanie zrobić to z pełnym sukcesem i perfekcją), sabotowanie samego siebie (nie realizujesz celów, zawsze znajdując na to jakieś usprawie-dliwienie), mówienie i myślenie o sobie w negatywny sposób (niska samoocena), poddawanie się przedłużającemu się Lękowi Przed Zmianami itp.

Kiedy odkryjemy, że Lęk Przed Porażką wprosił się do naszego związku – dobrze jest pamiętać o jednej rzeczy: wszystko zależy od punktu widzenia.

To, co przeraża nas w umyśle, w rzeczywistości może nie być takie straszne.

Krok 1: Ważne jest, żeby zrozumieć i zaakceptować fakt, że własną percepcję można zmienić. Wszyscy znamy smak porażki. Doznaliśmy wielu porażek, na przykład kiedy uczyliśmy się chodzić. Ale nie powstrzymało nas to przed chodzeniem. To samo z jazdą na rowerze, pływaniem, mówieniem, czytaniem, pisaniem, gotowaniem itd. Zanim nauczyliśmy się dobrze coś robić, nie-jednokrotnie ponieśliśmy porażkę. A jednak w końcu nam się udało.

Krok 2: Zauważ i zaakceptuj fakt, że niepowodzenie nie jest niczym złym. Jest po prostu drugą stroną monety zwanej „sukcesem”. Kiedy rzucasz monetą, upada na jedną stronę. Jeśli nie podoba Ci się, jak upadła, możesz rzucić nią ponownie. Możesz rzucać nią tyle razy, ile chcesz, dopóki nie upadnie tak, jak chcesz.

PORAŻKA TO TYLKO KOLEJNY KROK DO SUKCESU.

Osiągnięcie tego, co chcesz, wymaga jedynie Twojego wysiłku, wytrwałości i decyzji.

Krok 3: Zauważ, że zawsze jest na świecie ktoś taki, kto już dokonał tego, o czym Ty akurat marzysz. A to oznacza, że da się to zrobić. Skoro zrobił to jakiś człowiek, i Ty możesz to zrobić.

A nawet jeśli uważasz, że coś, co próbujesz zrobić, nigdy wcześniej nie zostało zrobione – pamiętaj: zawsze były, są i będą takie sytuacje, w których ktoś – człowiek jak Ty – robi coś po raz pierwszy.

No właśnie – „pierwszy raz” też już był wielokrotnie przerabiany!

Krok 4: Uzmysłów sobie, że Lęk przed Porażką powstrzymuje Cię przed pełnym, szczęśliwym doświadczaniem życia. Porozmawiaj o swoim lęku ze swoimi przyjaciółmi lub – jeśli jesteś w związku – ze swoim partnerem/współmałżonkiem. Nie obawiaj się przyznać, że masz taki lęk. Nazwanie tego po imieniu jest połową sukcesu. Wszystko czego poza tym potrzebujesz, to odrobina wsparcia i odwagi.

Krok 5: Zacznij od małych kroczków. Pozwól sobie realizować je z sukcesem. Wiemy już przecież, że duże kroki składają się z wielu małych kroczków. Skorzystaj z każdej pomocy, jaką możesz znaleźć, by podnosić swoją samoocenę i – ruszaj do przodu. Twoje szczęśliwe życie już na Ciebie czeka. Twój szczęśliwy związek już może wyglądać zza węgła. Możesz i potrafisz osiągnąć to, czego chcesz. Jesteś niesamowitym człowiekiem.

Twój Lęk Przed Porażką nie jest w stanie

pokonać Twojej odwagi.

Nie jest skonstruowany tak, aby wygrać;

wie tylko, jak zawieść.

PAMIĘTAJ TAKŻE: NASZA PODŚWIADOMOŚĆ – to 90% wszystkich naszych reakcji, przekonań i działań. Jest odpowiedzialna za nasze przekonania, wartości, zwyczaje, emocje, mechanizmy obronne itp. – i dlatego możemy się znajdować w sytuacjach dla nas szkodliwych lub niekorzystnych. Możesz przeprogramować swoją podświadomość i pozbyć się negatywnych wzorców nie pozwalających Ci żyć takim życiem, jakiego chcesz.

 

Johanna Kern, mentorka rozwoju, uznana kanadyjska reżyserka i producentka urodzona i wychowana w Polsce oraz wielokrotnie nagradzana pisarka,  (Mistrz i Zielonooka Nadzieja, „Nauki Nadziei” “365 (+1) Afirmacji Pięknego Życia”, Sekrety Miłości dla Każdego, Kraina Cieni: Legenda posiada wieloletnie doświadczenie jako doradca i konsultantka w dziedzinach zdrowia, problemów emocjonalnych, rodzinnych, związków, ścieżek życia oraz kariery zawodowej. 

 

 

Czerpiąc ze swojego doświadczenia i wiedzy, wynikających z ponad 20. lat doradztwa i pomagania ludziom, jak i pełnej sukcesów kariery zawodowej, oraz wykorzystując narzędzia starożytnych Mistrzów – opracowała zestaw codziennych afirmacji pozwalających stopniowo, krok po kroku, wpływać na podświadomy umysł, zawarty w jej nagrodzonej książce “365 (+1) Afirmacji Pięknego Życia” .

Nagrała także serię płyt CD, których można słuchać w stanie głębokiego relaksu, podczas gdy ona prowadzi słuchaczy przez proces przeprogramowania ich podświadomości.

Takie, lub podobne narzędzia są bardzo skuteczne i można znaleźć to, co odpowiada naszym potrzebom oraz preferencjom.  

Przydatne afirmacje:

1. „Moje życie rozwija się i pędzi naprzód, tak jak wszystko inne na świecie. Odczuwam ciągły przepływ emocji, obserwując je jak obłoki przepływające po niebie. Kiedy czuję strach, mogę zmniejszyć to uczucie poprzez koncentrację na swoim oddechu. Podczas wdechu liczę do 5-ciu, zatrzymuję oddech licząc do 5-ciu, wypuszczam oddech – znów licząc do 5-ciu.”

2. „Powitam ten moment jako szansę. Postanawiam mieć Serce otwarte, zamiast wypełnionego strachem przed życiem. Postanawiam mieć otwarty Umysł, zamiast napełniać go strachem przed porażką. Wstępuję w moją Lepszą Przyszłość z odwagą i ufnością. Cokolwiek się stanie, będzie to dla mnie najlepsze.”– Fragmenty z nagrodzonej książki “365 (+1) Afirmacji Pięknego Życia”, autorstwa Johanny Kern. 

Wybierz Temat
Jak Pokonać 10 Podstawowych Lęków w Życiu
Blog

 ODBIERZ DARMOWY PREZENT!

 

Kiedy zapiszesz się na Newsletter Johanny Kern otrzymasz:

Wprowadzenie oraz Rozdział Pierwszy książki “Mistrz i Zielonooka Nadzieja” – nagranie audio autorki!

To najdłuższy rozdział w całej książce, składający się z kilku części.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER TUTAJ:

  http://johannakern.pl/newsletter/

Dostępne obecnie książki i płyty Johanny Kern oraz kanał na YouTubie:

(Kliknij na obrazki)

 

 

JK PL YOUTUBE 2