Zdrowie fizyczne i emocjonalne
Nowości w Mediach: Prasa/Radio/TV/Wywiady z Johanną Kern
Blog

Artykuł Johanny Kern pt. „Jak radzić sobie z negatywnymi ludźmi” został wyróżniony w majowym wydaniu (2019) amerykańskiego magazynu „OMTimes”.

Magazyn „OMTimes” jest jednym z wiodących w Ameryce, dostarczając pozytywnych treści na temat zdrowia, rozwoju personalnego i duchowego, posiadając miliony czytelników w każdym kraju anglojęzycznym, oraz dodatkowo w jęz. hiszpańskim i portugalskim.

Pod spodem znajduje się tłumaczenie tego artykułu:

 

 

 

 

Życie jest zbyt cenne, aby marnować je na negatywność.

Jak radzić sobie z negatywnymi ludźmi

Artykuł Johanny Kern

Negatywni ludzie znajdą problem na każde rozwiązanie.

Mogą wyczerpywać naszą energię oraz zepsuć nam radość życia.

Niektórzy doradzają, aby odsuwać się od takich ludzi – ale przecież nie zawsze jest to możliwe, gdyż często mamy takich ludzi we własnej rodzinie lub w pracy.

Ważne, by pamiętać, że czyjeś negatywne zachowanie nie mówi nic na nasz temat. Pokazuje wyłącznie, kim jest ta osoba i z jakim problemami się boryka.

Niektórzy z nas są bardziej niż inni podatni na negatywne myślenie. Zależy to od naszych genów, a także może być uwarunkowane naszymi doświadczeniami z dzieciństwa. Zdaniem naukowców, większość ludzi ma tendencję do rozważania złych doświadczeń o wiele częściej niż pozytywnych. Dzieje się tak wskutek ewolucyjnej adaptacji, która pomaga nam unikać niebezpieczeństwa i szybko reagować w kryzysowych sytuacjach.

Negatywni ludzie zwykle są takimi, dlatego że z jakichś powodów odczuwają w życiu brak ciepła i miłości. Często zdarza się, że bronią się przed światem właśnie za pomocą swej negatywności. Dobra wiadomość jest taka, że możemy przetrenować nasz mózg i zmienić sposób naszego myślenia. W neurobiologii opisano to jako „neuroplastyczność zależna od doświadczenia” – co zasadniczo oznacza, że nasze mózgi są kształtowane przez nasze myśli i to, czego doświadczamy. Tak, jak możemy trenować nasze mięśnie, możemy trenować także nasze mózgi.

Na negatywność członków naszej rodziny, małżonka lub przyjaciół nigdy nie możemy reagować negatywnością – to tylko pogłębia problem.

Oto jak możemy radzić sobie z negatywnymi ludźmi:

Kiedy po raz pierwszy rozmawiasz z negatywną osobą, słuchaj, dając im do zrozumienia, że nie są sami. Ale – jednocześnie ustanów pewne granice, jak daleko chcesz z tym pójść.

Jeśli po kilku rozmowach nadal ustawicznie powracają do negatywnych tematów – czas, aby to przerwać. Nie pozwól im, by wciągali Cię w swoją negatywność, i zmieniaj temat. Pokiwaj jedynie głową lub dawaj krótkie odpowiedzi, np. „Aha” lub „Rozumiem”. Za każdym razem, kiedy mówią coś pozytywnego – reaguj z entuzjazmem. Jeśli często będziesz to robić – jest szansa, że wkrótce staną się bardziej pozytywni w komunikacji z Tobą.

Pamiętaj, że zawsze, gdy krytykują kogoś lub coś – prawdopodobnie tak naprawdę nie mają na myśli nic złego, ale po prostu utkwili już bardzo w swojej negatywności.

Nie pozwól, aby Cię to bardzo dotykało: po prostu przyjmij to jako ich punkt widzenia świata i reaguj jak wyżej.

Kiedy powracają do tego, co wywołuje u nich negatywność – Ty przechodź na tematy lżejsze: nowe piosenki, filmy, hobby – takie, na temat których mogliby czuć się bardziej pozytywnie. Uważaj: rozmowy o pogodzie, zakupach itp. mogą także wywołać u nich negatywność. Zachowaj skupienie i unikaj takich tematów.

WAŻNE: Uważaj, ile czasu z nimi spędzasz.

Zdaniem medycyny naukowej, nawet jeśli nasz stres i zmartwienia są całkowicie hipotetyczne, tzn. nawet jeśli skupiamy się na wiadomościach medialnych, a nie na sytuacji, która ma miejsce w naszym życiu – nasz mózg nie jest w stanie dokonać różnicy między tym, co jest realne dla nas, a co nie.

Nasz mózg reaguje na hipotetyczny stres w taki sam sposób, jak reaguje na autentyczne sytuacje, które sami przeżywamy.

Ich negatywność będzie miała wpływ na Twoje własne samopoczucie i – niestety, taka jest prawda. Ogranicz w miarę możliwości czas trwania rozmów telefonicznych i spotkań – nawet jeśli są oni Twoimi krewnymi. Musisz pozostać przecież pozytywnym w życiu, aby czuć się i żyć szczęśliwie. 

Ustal sobie limit czasowy na to, jak długo ma trwać Twoja z nimi interakcja – i pamiętaj, aby go nie przekraczać.

PAMIĘTAJ RÓWNIEŻ: Potrzeba i dyplomacji, i współczucia, i bardzo wiele cierpliwości w kontaktach z negatywnymi ludźmi. Brzmi to trudno, ale da się to zrobić, jeśli bardzo, ale to bardzo zależy nam na poprawie związku z takimi osobami.

Potraktuj ich poważnie i wskaż im jaśniejsze strony życia.

Z biegiem czasu poczynią małe kroki w kierunku pozytywnego spojrzenia na świat i może to im pomóc przezwyciężyć negatywność.

Przypominaj im, że zmiana naszej sytuacji życiowej i osiągnięcie tego, czego chcemy, są możliwe. Oczywiście wymaga to pewnego wysiłku – nic nie rozwiąże się samo bez naszej chęci, by naprawdę sobie pomóc. A nie tylko o tym mówić.

Badania wykazują, że różne techniki terapeutyczne, takie jak głęboki relaks i techniki programowania podświadomości mogą przywrócić równowagę mózgu. Te zmiany nie nastąpią natychmiast, gdyż potrzeba co najmniej 30 dni systematycznego stosowania danej metody, aby pojawiły się widoczne rezultaty. (A jeszcze lepiej stosować ją przez 6 tygodni, gdyż tyle właśnie czasu trzeba, aby zmienić połączenia neuronalne w mózgu.)

Jednak jeśli wszystko zawiedzie i nie damy rady wiele osiągnąć z takimi negatywnymi osobami – musimy przestać próbować i zadbać o siebie. Nie traktuj tego jako porażki. Traktuj to jako dobre doświadczenie, które nauczyło Cię, jak łatwo ktoś może zepsuć własne, przyrodzone nam poczucie szczęścia. 

Życie jest zbyt cenne, aby marnować je na negatywność.

Link do artykułu w oryginalnej wersji angielskojęzycznej: PDF ze stron z magazynu

ORAZ  TUTAJ ONLINE

Johanna Kern, mentorka rozwoju i wielokrotnie nagradzana pisarka („Mistrz i Zielonooka Nadzieja”, „Sekrety miłości dla każdego”, „365 (+1)Afirmacji Pięknego Życia”, „Nauki Nadziei” itd.).

Praktykuje i dzieli się Naukami Nadziei pomagając ludziom odnaleźć własną wewnętrzną moc oraz rozwijać się we wszystkich dziedzinach życia.

 Jej historia zyskała międzynarodowy rozgłos i uznanie czytelników w Ameryce Północnej i Europie oraz referencje od trzech światowej klasy ekspertów w dziedzinie psychologii, badań nad snami i hipnozą, psychofizjologii, parapsychologii, psi, rozwoju człowieka, neuro-computing itp. : dr. Stanleya Krippnera, dr. Jerry’ego Solfvina i Briana Van der Horsta.

Książki i płyty Johanny Kern są dostępne na tej stronie, a także na Amazon i w innych dużych sklepach internetowych na całym świecie – w języku (alfabetycznie) angielskim, niemieckim i polskim.

 

 ODBIERZ DARMOWY PREZENT!

KIEDY ZAPISZESZ SIĘ NA NEWSLETTER JOHANNY KERN OTRZYMASZ:

Wprowadzenie oraz Rozdział Pierwszy książki “Mistrz i Zielonooka Nadzieja” – nagranie audio autorki!

To najdłuższy rozdział w całej książce, składający się z kilku części.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER: TUTAJ

Dostępne obecnie książki i płyty Johanny Kern oraz kanał na YouTubie:

(Kliknij na obrazki)

 

 

JK PL YOUTUBE 2

 

Zdrowie fizyczne i emocjonalne
Nowości w Mediach: Prasa/Radio/TV/Wywiady z Johanną Kern
Blog