Artykuł Johanny Kern pt. Potęga surowych superfoods został wyróżniony w majowym wydaniu (2020) amerykańskiego magazynu „The Edge” („Na Krawędzi”).

Magazyn “The Edge” poświęcony jest tematyce badania ewolucji ludzkiej świadomości i holistycznego stylu życia i jest drukowany w USA od ponad 20 lat (a także online od ponad 15 lat).

Pod spodem znajduje się tłumaczenie tego artykułu.

Potęga surowych superfoods

Johanna Kern

Kiedy dbamy o nasz układ odpornościowy, dobrze jest pamiętać, że surowe owoce i warzywa mają najwyższą dawkę składników odżywczych, ponieważ zawarte w nich witaminy i minerały nie ulegają zniszczeniu podczas gotowania. Tak zwane “superfoods” są ogromnie bogate w składniki odżywcze niezbędne dla naszego zdrowia, urody i dobrego samopoczucia. Można je dodawać do koktajli warzywno-owocowych lub stosować w pysznych przepisach z surowego jedzenia.

Superfoods można łatwo konserwować poprzez zamrożenie lub wysuszenie (w piekarniku lub suszarce do jedzenia) w temperaturze 40 -60 °C.

Wysuszenie zajmuje od 8-12 godzin, w zależności od produktu, ale w wyniku końcowym będziemy mieli pyszne, zdrowe zapasy superfoods, zawierające takie same ilości składników odżywczych jak świeże.

Niektóre surowe pożywienie można przechowywać przez bardzo długi czas w takiej postaci:

  • Jabłka (wysuszone w plastrach lub świeże w chłodnym miejscu): wypełnione przeciwutleniaczami, które zwiększają naturalne zdolności przeciwstarzeniowe i przeciwnowotworowe naszego organizmu.

 

  • Banany (obrane i zamrożone w plastrach): bogate w potas, który wspomaga układ sercowo-naczyniowy w utrzymywaniu niskiego i regularnego przepływu krwi. Zawierają tryptofan, białko, które organizm wykorzystuje do wytwarzania serotoniny. Banan jest ulubioną przekąską sportowców i zawiera mnóstwo bromelainy i witaminy B.

  • Marchewki (przechowuj świeże w chłodnym miejscu lub zamrożone w plastrach): bogate w witaminę A, beta karoten, błonnik, witaminę K1, potas i przeciwutleniacze. Regularne spożywanie marchwi może pomóc chronić oczy przed związanymi z wiekiem problemami ze wzrokiem, takimi jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćma.

  • Orzechy nerkowca: bogate źródło niezbędnych minerałów, takich jak miedź, żelazo, magnez, mangan, selen i cynk. Zawierają również wysoki poziom witaminy B5 i B6, witaminy E, witaminy K, ryboflawiny i tiaminy. Orzechy nerkowca są bogate w kalorie (wystarczy zjeść małą garstkę dziennie), ale także zawierają rozpuszczalny błonnik pokarmowy. Mogą pomóc chronić przed wieloma chorobami i rakiem.

  • Ciemna czekolada (co najmniej 75% kakao): bogata w magnez, żelazo, miedź i mangan, zawiera błonnik prebiotyczny, który karmi zdrowe, potrzebne bakterie jelitowe. Ze względu na zawartość fenyloetyloaminy i tryptofanu czekolada pomaga w produkcji serotoniny, która podnosi nasz nastrój.

  • Jarmuż (wysuszony): zawiera błonnik, przeciwutleniacze, wapń, witaminy C, K i inne składniki odżywcze, które mogą pomóc w zapobieganiu różnym problemom zdrowotnym. Chlorofil zawarty w ciemnozielonych warzywach liściastych pomaga zapobiegać wchłanianiu przez organizm toksycznych substancji chemicznych związanych z rakiem.

(Wspaniałe chipsy z jarmuża: umyte liście jarmuża podzielić na 5 centymetrowe kawałki, wymieszać w misie z niewielką mieszaniną oleju, soli, pieprzu lub innych przypraw – wysuszyć w suszarce lub w piekarniku w temp 40 -60°C przez 3-4 godz.– pycha!)

  • Brzoskwinie (pokrojone w plastry i zamrożone): bogate źródło witaminy A, C i beta-karotenu (poprawia wzrok) oraz dobre źródło kwasu foliowego i kwasu pantotenowego, niacyny, potasu, ryboflawiny, tiaminy i witaminy B6, witamin E i K, a także magnezu, fosforu, cynku, miedzi, manganu, żelaza i wapnia. Minerały te wspierają zdrowie czerwonych krwinek, kości i układu nerwowego.

  • Pistacje: 100-gramowa porcja zapewnia 562 kalorie i 20 procent dziennego zapotrzebowania na białko, błonnik pokarmowy, oraz wielu minerałów: beta-karotenu, wapnia, węglowodanów, miedzi, kwasu foliowego, żelaza, luteiny i zeaksantyny, magnezu, manganu, niacyny, kwasu pantotenowego, fosforu, potasu, ryboflawiny, witaminy A, witaminy B-6, witaminy C, witaminy E, witaminy K, cynku, błonnika pokarmowego, tłuszczów i białka.

  • Czerwone maliny (zamrożone): należą do najbardziej odżywczych produktów na świecie. Bardzo bogate w antocyjany, w szczególności kwas elagowy, który ma właściwości przeciwnowotworowe. Badania wykazały, że kwas elagowy hamuje wzrost guzów wywołanych czynnikami rakotwórczymi, jednocześnie chroniąc DNA przed uszkodzeniami spowodowanymi radioterapią. Antocyjany znajdujące się w czerwonych malinach chronią przed chorobami serca i problemami starzenia psychicznego – jednocześnie pomagając w utrzymaniu energii i ogólnym samopoczuciu.

  • Czerwona cebula (przechowuj świeże w chłodnym miejscu): mają wysoką zawartość siarki, która wspiera naturalną zdolność organizmu do odtruwania. Siarka wiąże się z metalami ciężkimi we krwi i wypłukuje toksyny z naszego organizmu, będąc niezbędną dla zdrowia naszych hormonów, nerwów, enzymów i czerwonych krwinek. Cebule (zarówno czerwona, jak i żółta) wzmacniają układ odpornościowy i są bogate w kwercetynę (bioflawonoid), która pomaga usunąć nadmierny poziom estrogenu z naszego organizmu i stymuluje zdolność wątroby do detoksykacji estrogenu i innych czynników rakotwórczych, zapobiegając lub radząc sobie z rakiem piersi, a także rakami jajników, macicy i prostaty.

  • Szpinak (zamrażony): potęga odżywcza ze względu na zawartość żelaza i prozdrowotne karotenoidy (beta karoten, luteina i zeaksantyna), które mają właściwości przeciwzapalne i przeciwrakowe, a ponadto są bardzo ważne dla zdrowia oczu.

 

  • Truskawki (pokrojone w plastry i zamrożone): bogate w przeciwutleniacze, witaminę C i związki fitochemiczne, które pomagają zmniejszyć zapalenie stawów, podnoszą odporność, obniżają poziom cholesterolu oraz promują zdrowie oczu i serca.

Kiedy zrobimy zapasy tych pysznych superfoods i będziemy je regularnie spożywać nasze zdrowie, wygląd i samopoczucie poprawią się w szybkim tempie.

Smacznego!

Link do artykułu w oryginalnej wersji angielskojęzycznej: PDF ze stron magazynu TUTAJ oraz na stronie internetowej magazynuTUTAJ

Johanna Kern, mentorka rozwoju i wielokrotnie nagradzana pisarka („Mistrz i Zielonooka Nadzieja”, „Sekrety miłości dla każdego”, „365 (+1)Afirmacji Pięknego Życia”, „Nauki Nadziei” itd.).

Praktykuje i dzieli się Naukami Nadziei pomagając ludziom odnaleźć własną wewnętrzną moc oraz rozwijać się we wszystkich dziedzinach życia.

 Jej historia zyskała międzynarodowy rozgłos i uznanie czytelników w Ameryce Północnej i Europie oraz referencje od trzech światowej klasy ekspertów w dziedzinie psychologii, badań nad snami i hipnozą, psychofizjologii, parapsychologii, psi, rozwoju człowieka, neuro-computing itp. : dr. Stanleya Krippnera, dr. Jerry’ego Solfvina i Briana Van der Horsta.

Książki i płyty Johanny Kern są dostępne na tej stronie, a także na Amazon i w innych dużych sklepach internetowych na całym świecie – w języku (alfabetycznie) angielskim, niemieckim i polskim.

 

 ODBIERZ DARMOWY PREZENT!

KIEDY ZAPISZESZ SIĘ NA NEWSLETTER JOHANNY KERN OTRZYMASZ:

Wprowadzenie oraz Rozdział Pierwszy książki “Mistrz i Zielonooka Nadzieja” – nagranie audio autorki!

To najdłuższy rozdział w całej książce, składający się z kilku części.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER: TUTAJ

Dostępne obecnie książki i nagrania audio Johanny Kern oraz kanał na YouTubie:

(Kliknij na obrazki)

 

 

JK PL YOUTUBE 2

 

Proces Samouzdrawiania: Naszego Życia, Ciała, Emocji i Umysłu
Zdrowie fizyczne i emocjonalne
Blog