Wybierz Temat
Blog
Nowości w Mediach: Prasa/Radio/TV/Wywiady z Johanną Kern

Amerykański magazyn „The Edge” opublikował 1 maja 2019 r. artykuł Johanny Kern pt. Proces samoleczenia naszych emocji i umysłu”.

Magazyn “The Edge” poświęcony jest tematyce badania ewolucji ludzkiej świadomości i holistycznego stylu życia i jest drukowany w USA od ponad 20 lat (a także online od ponad 15 lat).

Pod spodem znajduje się tłumaczenie tego artykułu.

 

 

Proces samoleczenia naszych emocji i umysłu

Johanna Kern

Wszyscy rodzimy się naturalnie ciekawi życia i z natury radośni. Jednak wielu z nas traci tę wrodzoną radość z powodu różnych okoliczności: osobistych doświadczeń, sytuacji społecznych lub finansowych, albo negatywnego podświadomego zaprogramowania.

 

Niezależnie od tego, co jest naszym największym problemem w życiu, musimy pamiętać, że nasze postrzeganie jest często głęboko zakorzenione w sposobie, w jaki zostaliśmy zaprogramowani lub w tym, jak zaprogramowaliśmy się w oparciu o nasze doświadczenia i przekonania.

Oto jak to działa:

Nasz mózg zbudowany jest między innymi z neuronów, a te neurony bez przerwy się ze sobą komunikują. Każda nasza myśl wywołuje jakąś emocję, która powoduje wydzielanie substancji chemicznej, na którą z kolei reagują neurony. Kiedy utrwalamy nasze negatywne myślenie, konsekwentnie zwiększamy poziom stresu i zamartwiania się, w konsekwencji niszcząc swoje zdrowie oraz szansę na szczęście i sukces w życiu.

Nowe pozytywne myślenie sprawia, że w naszym mózgu wydzielają się inne niż dotąd substancje chemiczne, powodując powstawanie nowych ścieżek neuronalnych. Można to porównać do chodzenia przez trawnik nową, wygodniejszą dróżką. Im częściej nią chodzimy, im częściej powtarzamy pozytywne myśli, tym mocniejsze staje się nowe powiązanie międzyneuronalne.

Wszystkie nasze obawy, wątpliwości i negatywności lokalizują się poza naszym Sercem i mogą łatwo zagnieździć się w naszym umyśle. Dobra wiadomość jest taka, że nasze wzorce myślowe i związane z nimi emocje można zmienić.

Oto jak można to zrobić:

  • Za każdym razem, kiedy przyjdzie Ci do głowy negatywna myśl, powiedz jej „Stop!” – tyle razy, ile potrzebujesz. Następnie powiedz do siebie: „To tylko myśl, a myśli można zmienić. Mogę mieć takie myśli, jakie wybiorę. Wybieram myśli wolne od lęków i negatywności.” A następnie pomyśl o czymś naprawdę przyjemnym. Powoli nauczysz się zastępować negatywne myśli przyjemniejszymi.

  • Podbuduj swoją samoocenę. Można to zrobić poprzez powtarzanie użytecznych afirmacji i przeprogramowanie podświadomości na pozytywne przekonania na własny temat. Pamiętaj, że wszystkie sukcesy w życiu zaczynają się od akceptacji własnej wartości.

  • Zapewnij swojemu ciału oraz mózgowi odpowiednie „odżywki”: regularną aktywność fizyczną, masaże terapeutyczne, witaminy i suplementy.

  • Codziennie podziękuj (światu, sobie, innym, Bogu – komu chcesz) za trzy drobne rzeczy (uśmiech dziecka, słoneczną pogodę, dobre śniadanie itp.) Nie musi to być wcale nic wielkiego, ale – codziennie muszą to być nowe rzeczy. Kup/załóż sobie notatnik – i codziennie zapisz te trzy rzeczy. Zacznij od: “Co mnie dzisiaj uradowało…” a potem wymień dokładnie co, i dlaczego.

  •  Codziennie albo potańcz przy muzyce przez 5 minut, albo pobiegnij przez 5 minut, lub popodskakuj – do momentu zadyszki. Taki krótki, radosny ruch fizyczny, który pozwala nam się zmęczyć podnosi poziom serotoniny w mózgu. Człowiek poczuje się radosny, przechodzą depresje. Jednak nie może to być więcej niż 5 minut, gdyż forsowne ćwiczenia robi się w innym celu – one raczej wyczerpują, a nie dodają wigoru. Zrób sobie krótką przerwę w pracy na 5 minut radosnych podskoków lub tańca.

  •  Codziennie poświęć 10-20 minut na relaksację: najlepiej w parku, w naturze lub – jeśli nie jest to możliwe – może to być w domu, ze słuchawkami na uszach, z zamkniętymi oczami słuchając nagrań szmeru strumyka, fal morskich itp.

  • W takich właśnie warunkach, przy odgłosach natury i z zamkniętymi oczami – nasz mózg przestawia się na tzw. fale alpha. Wtedy można łatwo mózg zaprogramować na pozytywny sposób myślenia: radosny i doceniający życie.

  •  Na 6 tygodni powstrzymaj się od oglądania/słuchania/czytania wiadomości na temat tragedii, kataklizmów, wojen, zbrodni kryminalnych itp. Tyle właśnie czasu potrzeba, żeby nasz mózg przeprogramować na radosne podejście do życia.

Jeśli utrzymasz tę metodę przez 6 miesięcy, ten nowy nawyk stanie się Twoim stylem życia i staniesz się osobą pełną radości. Powodzenia!

Link do artykułu w oryginalnej wersji angielskojęzycznej: 

NA STRONIE INTERNETOWEJ MAGAZYNU: TUTAJ

Johanna Kern, mentorka rozwoju i wielokrotnie nagradzana pisarka („Mistrz i Zielonooka Nadzieja”, „Sekrety miłości dla każdego”, „365 (+1)Afirmacji Pięknego Życia”, „Nauki Nadziei” itd.).

Praktykuje i dzieli się Naukami Nadziei pomagając ludziom odnaleźć własną wewnętrzną moc oraz rozwijać się we wszystkich dziedzinach życia.

 Jej historia zyskała międzynarodowy rozgłos i uznanie czytelników w Ameryce Północnej i Europie oraz referencje od trzech światowej klasy ekspertów w dziedzinie psychologii, badań nad snami i hipnozą, psychofizjologii, parapsychologii, psi, rozwoju człowieka, neuro-computing itp. : dr. Stanleya Krippnera, dr. Jerry’ego Solfvina i Briana Van der Horsta.

Książki i płyty Johanny Kern są dostępne na tej stronie, a także na Amazon i w innych dużych sklepach internetowych na całym świecie – w języku (alfabetycznie) angielskim, niemieckim i polskim.

 

 ODBIERZ DARMOWY PREZENT!

KIEDY ZAPISZESZ SIĘ NA NEWSLETTER JOHANNY KERN OTRZYMASZ:

Wprowadzenie oraz Rozdział Pierwszy książki “Mistrz i Zielonooka Nadzieja” – nagranie audio autorki!

To najdłuższy rozdział w całej książce, składający się z kilku części.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER: TUTAJ

Dostępne obecnie książki i płyty Johanny Kern oraz kanał na YouTubie:

(Kliknij na obrazki)

 

 

JK PL YOUTUBE 2

 

Wybierz Temat
Blog
Nowości w Mediach: Prasa/Radio/TV/Wywiady z Johanną Kern